26 lutego 2020 Marcin Kruszynski

Case study: Kurierzy InPost zwiększyli liczbę codziennych doręczeń o 10 proc.

Firma InPost chciała rozwinąć działalność i usprawnić doręczanie przesyłek. W tym celu postanowiła wymienić konsumenckie urządzenia wykorzystywane przez kurierów na urządzenia klasy korporacyjnej z systemem Android. Zapewniają one firmie przyszłościowe rozwiązanie, większą produktywność i satysfakcję klientów oraz oszczędność czasu i optymalizację kosztów.

Rozwiązanie

[pobierz pełną wersję case study]

InPost wdrożył rozwiązanie w ścisłej współpracy z lokalnym zespołem inżynierskim Zebra Technologies oraz OpenNet.pl. Aplikacje OpenNet.pl napisano w środowisku .Net z wykorzystaniem pakietu Android Studio. Rozwiązanie Zebra Mobility DNA umożliwiło ich szybką i łatwą integrację z komputerami TC56. System wspiera operacje doręczeniowe na „ostatniej mili” i pozwala na wymianę danych w czasie rzeczywistym pomiędzy działającymi w terenie kurierami korzystającymi z aplikacji MobiCourier, a Centralą firmy kurierskiej agregującą informacje w systemie Trucker Plus. Rozwiązanie umożliwia kurierom dostęp i organizację wszystkich codziennych aktywności na jednym ergonomicznym i niezawodnym urządzeniu mobilnym. InPost przekazuje kurierom m.in. najbardziej optymalny routing tras dojazdowych, informacje o kliencie oraz inne kluczowe dane związane z doręczeniem i odbiorem przesyłek. Szczegóły aktywności kurierów, dotyczące doręczeń, potwierdzeń odbiorów, podpisów, generowanych etykiet adresowych oraz trasy doręczeń są przekazywane w czasie rzeczywistym z powrotem do systemu Trucker Plus, wykorzystywanego przez InPost , a za jego pośrednictwem trafiają do nadawców i odbiorców przesyłek. Kurierzy mogą też obsługiwać płatności pobraniowe dokonywane kartami płatniczymi, bezpośrednio na komputerach TC56.

Komputery Zebra TC56, wybrane z uwagi na ich wytrzymałość, wydajność i funkcjonalność, są chronione kompleksową trzyletnią umową serwisową Zebra OneCare, która gwarantuje naprawę lub wymianę przypadkowo uszkodzonych urządzeń. Natomiast rozwiązanie zabezpieczające firmy Zebra, LifeGuard™ for Android, zapewnia przedłużone wsparcie w zakresie bezpieczeństwa oraz przewidywalną, okresową aktualizację zabezpieczeń, a przez to przedłuża cykl życia urządzeń.

Wyniki

• InPost zwiększył liczbę codziennych doręczeń o 10 proc. przy tej samej liczbie kurierów;
• Zarówno firma, jak i klienci korzystają na śledzeniu przesyłek w czasie rzeczywistym oraz planowaniu tras, które są regularnie aktualizowane zgodnie z warunkami na drodze;
• Rezultatem szybszego, dokładniejszego doręczania przesyłek jest efektywniejsza obsługa klienta oraz większa liczba stałych i nowych klientów, a w konsekwencji wyższe obroty.

[pobierz pełną wersję case study]

, , , , , , , , , , , ,